Music Parade
Mateřskou řeč se dítě učí mluvením – posloucháním a napodobováním. Jako matka nebo otec to zažíváte dnes a denně. Sledujete, jak se slovní zásoba Vašeho dítěte rozšiřuje a upevňuje.
Stejným způsobem učíme v programu Music Parade děti i hudbu. Jen s tím rozdílem, že namísto mluvení děti poslouchají a zpívají melodie, které následně hrají na klávesové nástroje.
Slovní zásoba dítěte se ve věku 4-6 let výrazně rozšiřuje. Od zhruba 900 slov na konci třetího roku života na více než 2300 slov na konci šestého roku života. Pokud v tomto období důsledně pracujeme s postupem „poslech – zpěv – hra“, dosahujeme kvalitativně srovnatelných výsledků i v hudební oblasti.
V programu Music Parade nabízíme dětem atraktivně podanou všeobecnou hudební výchovu s důrazem na rozvoj hudebního cítění.
- Děti se učí zpěvu se správnou intonací
- Zvládnou hru pětitónových melodií na klávesový nástroj ve dvou tóninách
- Naučí se vnímat hudbu, rozpoznávat hudební formy a zapojovat se do orchestrální hry
- Získají jisté metrické cítění (rozpoznávají přízvučnou a nepřízvučnou dobu)
- Naučí se rozlišovat a interpretovat základní rytmické hodnoty not a pomlk
- Získají jistotu v tonálním cítění - rozlišují sluchem toniku a dominantu a jsou schopné je zahrát na klávesovém nástroji
Lektoři
Tereza Šuráňová
Programy: Music Parade
Hudba je mým celoživotním společníkem – a dnes mám to štěstí ji předávat dál jako lektorka YAMAHA MUSIC SCHOOL.
Učím program Music Parade, který je pro mě splněným přáním – chtěla jsem ho vést už dlouho, a teď, když už moji dva malí rošťáci povyrostli, konečně nastal ten pravý čas. Díky nim také poznávám svět YAMAHA hudebních kurzů z té druhé – rodičovské – strany. Jejich nadšení, radost a přirozená zvídavost mě utvrzují v tom, jak důležité je rozvíjet vztah k hudbě už od nejútlejšího věku.
Jako dítě jsem hrála na violoncello a klavír, tancovala ve folklorním souboru – a hudba mi odjakživa přinášela radost, přátelství i prostor pro sebevyjádření.
Mé působení v YAMAHA MUSIC SCHOOL začalo během studia na Masarykově univerzitě v Brně vyučováním programu Rytmické krůčky. Později mi byla svěřena i správa rezervačního systému. Možná jsme se už potkali „virtuálně“ – třeba na telefonu nebo e-mailu při řešení přihlášek či dotazů.
Teď se těším, že se potkáme i naživo v hodinách Music Parade – a společně s dětmi zažijeme, jak krásně se dá svět objevovat prostřednictvím hudby.