První krůčky k hudbě — Hudební škola YAMAHA Brno
LETNÍ POBYTOVÝ TÁBOR 2024  »
LETNÍ PŘÍMĚSTSKÝ TÁBOR 2024  »

První krůčky k hudbě


V tomto věku dochází u dětí k velkým pokrokům v jejich vývoji. Děti se učí lépe ovládat svoje tělo, získávají dovednosti v oblasti hrubé a jemné motoriky a roste jejich sebevědomí.

Děti prožívají témata blízká jejich věku, jako například „cestování“, „město a ulice“, „příroda“, „zvířata“, „jídlo a pití“, „moje tělo“… Ke každému tématu je připravena píseň, báseň a pohybová hra.

Zpěvem písní, využitím rytmických cvičení, hudebně-pohybových her, příběhů, motorických cvičení a dalšími aktivitami dochází hravou formou k přirozenému zapojení hudby do dětského světa.

Učební materiály představují barevná leporela s písněmi a básněmi a CD s nazpívanými písněmi.

Videoprezentace

  • První krůčky k hudbě I - pro děti ve věku od 1,5 do 2,5 roku

    První krůčky k hudbě II - pro děti ve věku od 2,5 do 3,5 roku

    První krůčky k hudbě III - pro děti ve věku od 3,5 do 4,5 roku

  • Vyučovací lekce 45 minut jednou týdně
  • 10-12 dětí v doprovodu rodičů
  • 3 120 Kč/pololetí

PŘIHLÁSIT SE  »

na kurz nebo na nezávaznou zkušební lekci



Lektoři


Šárka Rozčinská

Programy: Robátka   První krůčky k hudbě   Rytmické krůčky  

HŠ Yamaha si mě našla v roce 2000. Zde jsem konečně mohla uplatnit své dosavadní koníčky ... zpěv, tanec, výtvarná zručnost a práce s dětmi. Začala jsem učit předškolní program První krůčky k hudbě. Postupně se přidávaly další programy jako Robátka, Rytmické krůčky a flétna. Každá hodina, kterou strávím s dětmi i jejich rodiči je pro mě něčím nová. Někdy úsměvná, občas překvapivá a jindy zase k zamyšlení. Stále se snažím hodiny udělat ještě zábavněji, abych tak nejlépe dětem přiblížila nádherný svět hudby.

Lenka Kratochvilová

Programy: Robátka   První krůčky k hudbě   Rytmické krůčky  

Hudební kurzy Yamaha jsem poznala, když byl mému synovi jeden rok, čili před 15-ti lety :) Byla to láska na první pohled, a dnes už věřím, že i na celý život. Pamatuji si, že hned na první lekci mi bylo jasné, že to je přesně to, co chci dělat. Zpívat, hrát si a zprostředkovávat dětem i rodičům ten úžasný pocit ze smysluplně spoluprožitých chvil. Je krásné, když rodiče mohou být u toho, jak jejich děti rozkvétají, a to nejen po stránce hudební, ale také osobnostní a společenské.

Největší odměnou jsou mi při hodinách rozzářené oči dětí i rodičů. A když mi pak některý z nich vypráví, jak si jeho dítě doma samo od sebe začne zpívat naše písničky, hrát na flétnu, zvonkohru, nebo klávesy, nebo si samo skládá a vytleskává různé rytmy, či maluje notičky do notové osnovy, zažívám znovu a znovu pocit vděčnosti, že mohu být u toho malého zázraku, jak se z dětí rodí malí hudebníci, a především empatické a sebevědomé bytosti.

Já sama jsem prošla ZUŠ v oboru akordeon, dramaťák a zpěv, vystudovala jsem hudebně dramatický obor na Konzervatoři, teorii a dějiny divadla na FF MU a pod NIDV pedagogiku a etickou výchovu a formování charakteru žáků na základních školách. Pokouším se o hru na kytaru, klávesy, flétnu a djembe :) Mám ještě jednu velkou lásku, a tou jsou bylinky, zdraví a alternativní způsoby léčby a samoléčby, a kurzy které pro HŠ Yamaha vedu, jsou pro mne doslova ozdravnými pobyty.

Hana Šimůnková

Programy: První krůčky k hudbě   Rytmické krůčky  

Hudební školu Yamaha jsem objevila v roce 1998, kdy jsem hledala nějaký kroužek, který bych mohla navštěvovat se svou dcerou Lucií, které tenkrát byly tři roky. Již po první lekci jsem poznala, že tohle je přesně „ono“, co jsem hledala. Smysluplný program k rozvíjení hudební stránky dítěte, kterého mohu být jako rodič součástí a spoluprožívat tyto úžasné chvíle. Dceru program velice zaujal a mě také. Říkala jsem si, že by mě velice bavilo být lektorkou takovéhoto kurzu. Jako učitelka mateřské školy jsem k hudbě, pohybu a zejména k předškolním dětem měla velice blízko. A od této chvíle se píše moje historie v Hudební škole Yamaha. Nejen jako rodiče. Dcera prošla skoro všechny programy hudební školy a sama byla jeden čas i lektorkou populárního zpěvu. Do kurzů chodil také syn, který se do současnosti stará o ozvučení akcí školy, a také manžel. Prostě celá rodina. Moje lektorská historie se píše hned od 1998. Po proškolení jsem začala vést kurzy První krůčky k hudbě v Brně na Vinohradech a brzy také ve Šlapanicích. Tam jsem se časem zcela „přestěhovala“ a za těch dlouhých 23 let mými kurzy prošly stovky dětí ze Šlapanic a okolí. Těší mě, že se ke mně rodiče vracejí s mladšími sourozenci. Už jen čekám, kdy do mého kurzu nastoupí moje kdysi malá žákyně se svým dítkem. Postupně jsem ve Šlapanicích začala učit i program Rytmické krůčky. Pro hudební školu připravuji každoročně Karnevaly pro děti, uváděla jsem koncerty školy, s dětmi se zúčastňujeme řady vystoupení na akcích města Šlapanice. Hudební škola Yamaha je moje osudová láska.

Jsem také spolumajitelkou firmy Aromatica, která vyrábí a do lékáren a zdravých výživ dodává přírodní kosmetiku, doplňky stravy a čaje.

Lenka Langová

Programy: Robátka   První krůčky k hudbě  

Myslím, že si mě hudba vybrala. Jako jediná z rodiny jsem navštěvovala pěvecký sbor, učila jsem se hrát na housle a pak si sama přidala i kytaru. Později jsem zpívala a hrála svým dětem, a když vyrostly a já vystřídala několik profesí, zjistila jsem, že děti jsou to, co mě baví úplně nejvíc. Ve spojení s hudbou byla Hudební škola Yamaha jasná volba.

Děti jsou nejchytřejší lidi na světě a já jsem moc vděčná, že můžu být součástí jejich objevování a chápání světa vůbec. Toho, že se mnou většina maminek s dětmi projde od Robátek na konec Prvních krůčků, si velice vážím a děkuji za důvěru.

Klára Mladá

Programy: Robátka   První krůčky k hudbě  

S láskou k hudbě už jsem se narodila. A u nás v rodině se vždy hodně zpívalo a muzicírovalo. Pamatuji si, že kdykoliv jsme někam jeli, celou cestu jsme v autě zpívali. Jako dítě jsem hrála na klavír a studovala komorní zpěv na ZUŠ. K hudbě vedu i svoji dceru. Jako maminka jsem s ní navštěvovala kurzy Robátek, Prvních krůčků, Rytmických krůčků a JMC. A tak si mě Yamaha lapila do svých hudebních spárů a s radostí a láskou vedu kurzy předškolních programů.

Klára Zbytovská

Programy: Robátka   První krůčky k hudbě   Rytmické krůčky  

Hudbě se věnuji již od dětství. V 5 letech jsem začala hrát na housle v ZUŠ. Pokračovala jsem na konzervatoři a poté na Pedagogické fakultě MU. Při studiuna konzervatoři jsem přibrala klavír a také saxofon. Na vysoké škole jsem sestala členkou Pěveckého sboru Pedagogické fakulty MU. Od absolvování PedF MU působím jako učitelka v ZUŠ a zároveň se věnuji orchestrální praxi.

V Hudební škole Yamaha vyučuji v předškolních programech Robátka a První krůčky k hudbě. Na této práci mě nejvíc zaujala možnost věnovat se těm nejmenším dětem. Je to skvělá příležitost, jak v nich probouzet a podporovat lásku k hudbě, zpěvu, tanci a rozvíjet u nich hudební předpoklady. Je úžasné pozorovat, jak malinké děti už od 4 měsíců během jednotlivých lekcí hudbu vnímají, jak se postupně zapojují do jednotlivých činností a jak v průběhu školního roku rostou jejich dovednosti.

Ema Hradilová

Programy: Robátka   První krůčky k hudbě   Populární zpěv   Music Parade  

Hudba pro mě byla vždy tím nejmilejším vyjádřením lidského jádra a už jako malá jsem ráda zpívala a poslouchala různé žánry. Rodiče mě v 6 letech přihlásili do pěveckého sboru, ve kterém jsem vydržela až do svých 14 let. V 10 letech jsem začala navštěvovat sólový zpěv a od roku 2019 studuji na Konzervatoři obor klasický zpěv. I přes studium klasického zpěvu, kde nás připravují spíš na kariéru operních zpěváků, mám v lásce popový a muzikálový zpěv a velmi k němu tíhnu, i proto jsem měla velký zájem stát se lektorkou popového zpěvu v Hudební škole Yamaha.

Mým cílem je vést zábavné a kreativní hodiny nenásilnou formou pro každou věkovou kategorii a snažit se tak o zpříjemnění týdne hodinkou hudby. Obzvlášť bych chtěla vyzdvihnout práci s dětmi, které dokážou hodiny ozvláštnit svou fantazií a dětskou upřímností, a na oplátku doufám, že i já dokážu obohatit jejich dětský svět svými hodinami. Těším se na každého z Vás :)