První krůčky k hudbě
V tomto věku dochází u dětí k velkým pokrokům v jejich vývoji. Děti se učí lépe ovládat svoje tělo, získávají dovednosti v oblasti hrubé a jemné motoriky a roste jejich sebevědomí.
Děti prožívají témata blízká jejich věku, jako například „cestování“, „město a ulice“, „příroda“, „zvířata“, „jídlo a pití“, „moje tělo“… Ke každému tématu je připravena píseň, báseň a pohybová hra.
Zpěvem písní, využitím rytmických cvičení, hudebně-pohybových her, příběhů, motorických cvičení a dalšími aktivitami dochází hravou formou k přirozenému zapojení hudby do dětského světa.
Učební materiály představují barevná leporela s písněmi a básněmi a CD s nazpívanými písněmi.
Videoprezentace
-
Brno - Kmen, Lidická 1869/28
-
Brno - Jundrov - Cesta integrity, Nálepkova 14
-
Brno - Lesná - DANZA CENTRUM, Okružní 1
-
Brno - Líšeň - ZŠ Horníkova 1
-
Brno - Starý Lískovec - U Leskavy 27
-
Brno - Vinohrady - DDM Valtická 23
-
Brno - Žabovřesky - Rubínek, Poznaňská 10
-
Kobylnice - ZŠ Kobylnice, Na Budínku 80
-
Šlapanice - AROMATICA, v.o.s., Masarykovo nám. 3
-
Újezd u Brna - Multifunkční hala Újezd, Sportovní 1128
Učíme na pobočkách:
Lektoři
Lenka Kratochvilová
Programy: Robátka První krůčky k hudbě Rytmické krůčky
Hudební kurzy Yamaha jsem poznala, když byl mému synovi jeden rok, čili před 15-ti lety :) Byla to láska na první pohled, a dnes už věřím, že i na celý život. Pamatuji si, že hned na první lekci mi bylo jasné, že to je přesně to, co chci dělat. Zpívat, hrát si a zprostředkovávat dětem i rodičům ten úžasný pocit ze smysluplně spoluprožitých chvil. Je krásné, když rodiče mohou být u toho, jak jejich děti rozkvétají, a to nejen po stránce hudební, ale také osobnostní a společenské.
Největší odměnou jsou mi při hodinách rozzářené oči dětí i rodičů. A když mi pak některý z nich vypráví, jak si jeho dítě doma samo od sebe začne zpívat naše písničky, hrát na flétnu, zvonkohru, nebo klávesy, nebo si samo skládá a vytleskává různé rytmy, či maluje notičky do notové osnovy, zažívám znovu a znovu pocit vděčnosti, že mohu být u toho malého zázraku, jak se z dětí rodí malí hudebníci, a především empatické a sebevědomé bytosti.
Já sama jsem prošla ZUŠ v oboru akordeon, dramaťák a zpěv, vystudovala jsem hudebně dramatický obor na Konzervatoři, teorii a dějiny divadla na FF MU a pod NIDV pedagogiku a etickou výchovu a formování charakteru žáků na základních školách. Pokouším se o hru na kytaru, klávesy, flétnu a djembe :) Mám ještě jednu velkou lásku, a tou jsou bylinky, zdraví a alternativní způsoby léčby a samoléčby, a kurzy které pro HŠ Yamaha vedu, jsou pro mne doslova ozdravnými pobyty.
Božena Küfhaberová
Programy: Robátka První krůčky k hudbě Rytmické krůčky
Po studiích na Filosofické fakultě MU Brno (obor hudební věda – historie) a hudební výchovy na Pedagogické fakultě MU jsem téměř celou profesní dráhu pracovala jako učitelka. Nejprve jako odborná asistentka Hudební výchovy na Pedagogické fakultě v Brně, kde jsem vyučovala hudební teorii, dějiny hudby a individuální výuku klavíru. Asi po 20 letech jsem odešla do „praxe“ mezi žáky základní školy. Učila jsem hudební výchovu od 1. do 9. třídy, a to i později ve sníženém úvazku jako ředitelka ZŠ v Brně-Tuřanech. Od roku 2003 jsem se stala lektorkou v HŠ YAMAHA – nejprve v Černých Polích, od roku 2010 v Brně-Tuřanech, kde jsme se synem Tomášem založili samostatnou pobočku v ZŠ.
V současné době stále působím jako učitelka všech předškolních programů v HŠ YAMAHA na pobočkách v Újezdu u Brna a v Kobylnicích. Obory Zobcová flétna, Keyboard a Populární zpěv vyučuji v Brně – Dvorskách.
I když patřím do kategorie senior, můj úvazek v HŠ YAMAHA je stejný jako mají učitelé na ZŠ. Výuka zejména malých dětí (Robátka, PK, RK) mě stále baví, reakce dětí jsou inspirující a vedou mě ke kreativnímu domýšlení již zaběhnutých aktivit. Odměnou jsou mi úsměvy dětí a spokojených maminek. V průběhu školních roků s dětmi průběžně vystupujeme nejen při vánočních svátcích, ale pořádáme tradičně Velikonoční koncert, závěrečná červnová vystoupení a dokážeme potěšit i seniory v jejich domovech nejen ve Dvorskách, ale i v Tuřanech a Újezdu u Brna.
Lenka Langová
Programy: Robátka První krůčky k hudbě
Myslím, že si mě hudba vybrala. Jako jediná z rodiny jsem navštěvovala pěvecký sbor, učila jsem se hrát na housle a pak si sama přidala i kytaru. Později jsem zpívala a hrála svým dětem, a když vyrostly a já vystřídala několik profesí, zjistila jsem, že děti jsou to, co mě baví úplně nejvíc. Ve spojení s hudbou byla Hudební škola Yamaha jasná volba.
Děti jsou nejchytřejší lidi na světě a já jsem moc vděčná, že můžu být součástí jejich objevování a chápání světa vůbec. Toho, že se mnou většina maminek s dětmi projde od Robátek na konec Prvních krůčků, si velice vážím a děkuji za důvěru.
Klára Mladá
Programy: Robátka První krůčky k hudbě
S láskou k hudbě už jsem se narodila. A u nás v rodině se vždy hodně zpívalo a muzicírovalo. Pamatuji si, že kdykoliv jsme někam jeli, celou cestu jsme v autě zpívali. Jako dítě jsem hrála na klavír a studovala komorní zpěv na ZUŠ. K hudbě vedu i svoji dceru. Jako maminka jsem s ní navštěvovala kurzy Robátek, Prvních krůčků, Rytmických krůčků a JMC. A tak si mě Yamaha lapila do svých hudebních spárů a s radostí a láskou vedu kurzy předškolních programů.
Šárka Rozčinská
Programy: Robátka První krůčky k hudbě Rytmické krůčky
HŠ Yamaha si mě našla v roce 2000. Zde jsem konečně mohla uplatnit své dosavadní koníčky ... zpěv, tanec, výtvarná zručnost a práce s dětmi. Začala jsem učit předškolní program První krůčky k hudbě. Postupně se přidávaly další programy jako Robátka, Rytmické krůčky a flétna. Každá hodina, kterou strávím s dětmi i jejich rodiči je pro mě něčím nová. Někdy úsměvná, občas překvapivá a jindy zase k zamyšlení. Stále se snažím hodiny udělat ještě zábavněji, abych tak nejlépe dětem přiblížila nádherný svět hudby.
Martina Skalická
Programy: Robátka První krůčky k hudbě
Hudba a zpěv jsou neodmyslitelnou součástí mého života. Už na základní škole jsem se aktivně zapojovala do pěveckých kroužků a soutěží. Zároveň jsem se učila hře na keyboard v ZUŠ. Během vysokoškolského studia jsem začala navštěvovat lekce zpěvu v soukromé škole, kde jsem své hudební vzdělání rozvíjela vystupováním na koncertech s kapelou v zádech.
Když se mi narodil syn, hledala jsem, jak i jeho pomalu vést k hudbě. Začala jsem navštěvovat program První krůčky k hudbě v Hudební škole YAMAHA, který mě okamžitě uchvátil – nejen samotným konceptem, ale i reakcí mého syna a ostatních dětí. Proto jsem ráda, že jsem se stala lektorkou tohoto programu a mám díky tomu možnost se vrátit k hudbě a zpěvu, a zároveň vše propojit s dětským světem. Těším se, až budu moci předat hudební energii vašim ratolestem a sledovat, jak je rytmus a hudba vtáhnou do roztančeného světa.
Hana Šimůnková
Programy: První krůčky k hudbě Rytmické krůčky
Hudební školu Yamaha jsem objevila v roce 1998, kdy jsem hledala nějaký kroužek, který bych mohla navštěvovat se svou dcerou Lucií, které tenkrát byly tři roky. Již po první lekci jsem poznala, že tohle je přesně „ono“, co jsem hledala. Smysluplný program k rozvíjení hudební stránky dítěte, kterého mohu být jako rodič součástí a spoluprožívat tyto úžasné chvíle. Dceru program velice zaujal a mě také. Říkala jsem si, že by mě velice bavilo být lektorkou takovéhoto kurzu. Jako učitelka mateřské školy jsem k hudbě, pohybu a zejména k předškolním dětem měla velice blízko. A od této chvíle se píše moje historie v Hudební škole Yamaha. Nejen jako rodiče. Dcera prošla skoro všechny programy hudební školy a sama byla jeden čas i lektorkou populárního zpěvu. Do kurzů chodil také syn, který se do současnosti stará o ozvučení akcí školy, a také manžel. Prostě celá rodina.
Moje lektorská historie se píše hned od 1998. Po proškolení jsem začala vést kurzy První krůčky k hudbě v Brně na Vinohradech a brzy také ve Šlapanicích. Tam jsem se časem zcela „přestěhovala“ a za těch dlouhých 23 let mými kurzy prošly stovky dětí ze Šlapanic a okolí. Těší mě, že se ke mně rodiče vracejí s mladšími sourozenci. Už jen čekám, kdy do mého kurzu nastoupí moje kdysi malá žákyně se svým dítkem. Postupně jsem ve Šlapanicích začala učit i program Rytmické krůčky. Pro hudební školu připravuji každoročně Karnevaly pro děti, uváděla jsem koncerty školy, s dětmi se zúčastňujeme řady vystoupení na akcích města Šlapanice. Hudební škola Yamaha je moje osudová láska.
Jsem také spolumajitelkou firmy Aromatica, která vyrábí a do lékáren a zdravých výživ dodává přírodní kosmetiku, doplňky stravy a čaje.
Klára Zbytovská
Programy: Robátka První krůčky k hudbě
Hudbě se věnuji již od dětství. V 5 letech jsem začala hrát na housle v ZUŠ. Pokračovala jsem na konzervatoři a poté na Pedagogické fakultě MU. Při studiuna konzervatoři jsem přibrala klavír a také saxofon. Na vysoké škole jsem sestala členkou Pěveckého sboru Pedagogické fakulty MU. Od absolvování PedF MU působím jako učitelka v ZUŠ a zároveň se věnuji orchestrální praxi.
V Hudební škole Yamaha vyučuji v předškolních programech Robátka a První krůčky k hudbě. Na této práci mě nejvíc zaujala možnost věnovat se těm nejmenším dětem. Je to skvělá příležitost, jak v nich probouzet a podporovat lásku k hudbě, zpěvu, tanci a rozvíjet u nich hudební předpoklady. Je úžasné pozorovat, jak malinké děti už od 4 měsíců během jednotlivých lekcí hudbu vnímají, jak se postupně zapojují do jednotlivých činností a jak v průběhu školního roku rostou jejich dovednosti.