Naši lektoři
Dagmar Poláková
Programy: Zobcová flétna
ředitelka Hudební školy Yamaha Brno
dagmar.polakova@yamahaskola.cz
+420 603 943 213
Po studiu hudební výchovy na Pedagogické fakultě UJEP v Brně jsem se věnovala vedle učitelství také vedení pěveckého sboru, instrumentálního souboru a skupinové výuce zobcových fléten. Po celou dobu jsem hledala způsoby, jak vzdělávat děti hravě, zábavně. Myslím, že se nám docela dařilo. Když jsem ale v roce 1998 dostala možnost spolupracovat s Hudební školou YAMAHA, naprosto se mně změnil život. Na svém prvním semináři základních metod skupinového vyučování jsem zjistila, že existuje dokonale propracovaná metodika skupinové výuky, díky které se děti učí s nadšením, radostí, bez stresu, pomocí her. Příjemná atmosféra má samozřejmě vliv nejen na žáky, ale zpětně i na učitele. Mohu říct, že moje práce je i mým koníčkem.
Michaela Poláková
Programy: Zobcová flétna Akustická kytara
zástupkyně ředitelky Hudební školy Yamaha Brno
michaela.polakova@yamahaskola.cz
+420 739 269 821
K hudbě jsem byla vedená od malička, oba rodiče hudbu vyučovali. Už jako předškolák jsem navštěvovala hodiny flétny, chodila jsem do pěveckého sboru, později jsem přidala kytaru, keyboard a na nějaký čas i elektrickou kytaru. V poslední době mě začalo bavit ukulele. V Yamaze učím děti i dospělé hrát na flétnu a kytaru. Nejvíc mě baví hledat způsoby, jak co nejefektivněji předávat různým typům žáků informace tak, aby je to bavilo a byli motivovaní si doma hrát pro radost 😊
Lenka Kratochvilová
Programy: Robátka První krůčky k hudbě Rytmické krůčky
Hudební kurzy Yamaha jsem poznala, když byl mému synovi jeden rok, čili před 15-ti lety :) Byla to láska na první pohled, a dnes už věřím, že i na celý život. Pamatuji si, že hned na první lekci mi bylo jasné, že to je přesně to, co chci dělat. Zpívat, hrát si a zprostředkovávat dětem i rodičům ten úžasný pocit ze smysluplně spoluprožitých chvil. Je krásné, když rodiče mohou být u toho, jak jejich děti rozkvétají, a to nejen po stránce hudební, ale také osobnostní a společenské.
Největší odměnou jsou mi při hodinách rozzářené oči dětí i rodičů. A když mi pak některý z nich vypráví, jak si jeho dítě doma samo od sebe začne zpívat naše písničky, hrát na flétnu, zvonkohru, nebo klávesy, nebo si samo skládá a vytleskává různé rytmy, či maluje notičky do notové osnovy, zažívám znovu a znovu pocit vděčnosti, že mohu být u toho malého zázraku, jak se z dětí rodí malí hudebníci, a především empatické a sebevědomé bytosti.
Já sama jsem prošla ZUŠ v oboru akordeon, dramaťák a zpěv, vystudovala jsem hudebně dramatický obor na Konzervatoři, teorii a dějiny divadla na FF MU a pod NIDV pedagogiku a etickou výchovu a formování charakteru žáků na základních školách. Pokouším se o hru na kytaru, klávesy, flétnu a djembe :) Mám ještě jednu velkou lásku, a tou jsou bylinky, zdraví a alternativní způsoby léčby a samoléčby, a kurzy které pro HŠ Yamaha vedu, jsou pro mne doslova ozdravnými pobyty.
Božena Küfhaberová
Programy: Robátka První krůčky k hudbě Rytmické krůčky
Po studiích na Filosofické fakultě MU Brno (obor hudební věda – historie) a hudební výchovy na Pedagogické fakultě MU jsem téměř celou profesní dráhu pracovala jako učitelka. Nejprve jako odborná asistentka Hudební výchovy na Pedagogické fakultě v Brně, kde jsem vyučovala hudební teorii, dějiny hudby a individuální výuku klavíru. Asi po 20 letech jsem odešla do „praxe“ mezi žáky základní školy. Učila jsem hudební výchovu od 1. do 9. třídy, a to i později ve sníženém úvazku jako ředitelka ZŠ v Brně-Tuřanech. Od roku 2003 jsem se stala lektorkou v HŠ YAMAHA – nejprve v Černých Polích, od roku 2010 v Brně-Tuřanech, kde jsme se synem Tomášem založili samostatnou pobočku v ZŠ.
V současné době stále působím jako učitelka všech předškolních programů v HŠ YAMAHA na pobočkách v Újezdu u Brna a v Kobylnicích. Obory Zobcová flétna, Keyboard a Populární zpěv vyučuji v Brně – Dvorskách.
I když patřím do kategorie senior, můj úvazek v HŠ YAMAHA je stejný jako mají učitelé na ZŠ. Výuka zejména malých dětí (Robátka, PK, RK) mě stále baví, reakce dětí jsou inspirující a vedou mě ke kreativnímu domýšlení již zaběhnutých aktivit. Odměnou jsou mi úsměvy dětí a spokojených maminek. V průběhu školních roků s dětmi průběžně vystupujeme nejen při vánočních svátcích, ale pořádáme tradičně Velikonoční koncert, závěrečná červnová vystoupení a dokážeme potěšit i seniory v jejich domovech nejen ve Dvorskách, ale i v Tuřanech a Újezdu u Brna.
Lenka Langová
Programy: Robátka První krůčky k hudbě
Myslím, že si mě hudba vybrala. Jako jediná z rodiny jsem navštěvovala pěvecký sbor, učila jsem se hrát na housle a pak si sama přidala i kytaru. Později jsem zpívala a hrála svým dětem, a když vyrostly a já vystřídala několik profesí, zjistila jsem, že děti jsou to, co mě baví úplně nejvíc. Ve spojení s hudbou byla Hudební škola Yamaha jasná volba.
Děti jsou nejchytřejší lidi na světě a já jsem moc vděčná, že můžu být součástí jejich objevování a chápání světa vůbec. Toho, že se mnou většina maminek s dětmi projde od Robátek na konec Prvních krůčků, si velice vážím a děkuji za důvěru.
Klára Mladá
Programy: Robátka První krůčky k hudbě
S láskou k hudbě už jsem se narodila. A u nás v rodině se vždy hodně zpívalo a muzicírovalo. Pamatuji si, že kdykoliv jsme někam jeli, celou cestu jsme v autě zpívali. Jako dítě jsem hrála na klavír a studovala komorní zpěv na ZUŠ. K hudbě vedu i svoji dceru. Jako maminka jsem s ní navštěvovala kurzy Robátek, Prvních krůčků, Rytmických krůčků a JMC. A tak si mě Yamaha lapila do svých hudebních spárů a s radostí a láskou vedu kurzy předškolních programů.
Šárka Rozčinská
Programy: Robátka První krůčky k hudbě Rytmické krůčky
HŠ Yamaha si mě našla v roce 2000. Zde jsem konečně mohla uplatnit své dosavadní koníčky ... zpěv, tanec, výtvarná zručnost a práce s dětmi. Začala jsem učit předškolní program První krůčky k hudbě. Postupně se přidávaly další programy jako Robátka, Rytmické krůčky a flétna. Každá hodina, kterou strávím s dětmi i jejich rodiči je pro mě něčím nová. Někdy úsměvná, občas překvapivá a jindy zase k zamyšlení. Stále se snažím hodiny udělat ještě zábavněji, abych tak nejlépe dětem přiblížila nádherný svět hudby.
Martina Skalická
Programy: Robátka První krůčky k hudbě
Hudba a zpěv jsou neodmyslitelnou součástí mého života. Už na základní škole jsem se aktivně zapojovala do pěveckých kroužků a soutěží. Zároveň jsem se učila hře na keyboard v ZUŠ. Během vysokoškolského studia jsem začala navštěvovat lekce zpěvu v soukromé škole, kde jsem své hudební vzdělání rozvíjela vystupováním na koncertech s kapelou v zádech.
Když se mi narodil syn, hledala jsem, jak i jeho pomalu vést k hudbě. Začala jsem navštěvovat program První krůčky k hudbě v Hudební škole YAMAHA, který mě okamžitě uchvátil – nejen samotným konceptem, ale i reakcí mého syna a ostatních dětí. Proto jsem ráda, že jsem se stala lektorkou tohoto programu a mám díky tomu možnost se vrátit k hudbě a zpěvu, a zároveň vše propojit s dětským světem. Těším se, až budu moci předat hudební energii vašim ratolestem a sledovat, jak je rytmus a hudba vtáhnou do roztančeného světa.
Adam Šedivý
Programy: Music Parade Keyboard - Fun Key Kids
Už odmalička mě vedli rodiče k hudbě. Zpočátku jsem se seznamoval s prvními hudebními kroužky, později jsem během celé základní školy navštěvoval několik základních uměleckých škol zároveň, včetně klavíru a zpěvu. Sám jsem potom našel zalíbení i v knihách a v poezii. Stejně jako slova i hudba může vyjádřit mnohé, ale bez toho, aniž by bylo cokoliv řečeno. A nejlepší na tom je, že každý si za hudební linku může dosadit to své, vlastní představy, vlastní emoce, které mu nikdo nevezme a jsou jen a pouze jeho. Je to niterní záležitost, která obohacuje nejen interpreta, ale i posluchače.
Jsem absolvent brněnské konzervatoře, kde jsem vystudoval hru na kontrabas a nyní pokračuji ve studiu klasického zpěvu. Stejně jako se rád dělím o sladké, podělím se s vámi i o mé zkušenosti a předám vám pro srdce i něco mnohem sladšího - lásku k hudbě!
Hana Šimůnková
Programy: První krůčky k hudbě Rytmické krůčky
Hudební školu Yamaha jsem objevila v roce 1998, kdy jsem hledala nějaký kroužek, který bych mohla navštěvovat se svou dcerou Lucií, které tenkrát byly tři roky. Již po první lekci jsem poznala, že tohle je přesně „ono“, co jsem hledala. Smysluplný program k rozvíjení hudební stránky dítěte, kterého mohu být jako rodič součástí a spoluprožívat tyto úžasné chvíle. Dceru program velice zaujal a mě také. Říkala jsem si, že by mě velice bavilo být lektorkou takovéhoto kurzu. Jako učitelka mateřské školy jsem k hudbě, pohybu a zejména k předškolním dětem měla velice blízko. A od této chvíle se píše moje historie v Hudební škole Yamaha. Nejen jako rodiče. Dcera prošla skoro všechny programy hudební školy a sama byla jeden čas i lektorkou populárního zpěvu. Do kurzů chodil také syn, který se do současnosti stará o ozvučení akcí školy, a také manžel. Prostě celá rodina.
Moje lektorská historie se píše hned od 1998. Po proškolení jsem začala vést kurzy První krůčky k hudbě v Brně na Vinohradech a brzy také ve Šlapanicích. Tam jsem se časem zcela „přestěhovala“ a za těch dlouhých 23 let mými kurzy prošly stovky dětí ze Šlapanic a okolí. Těší mě, že se ke mně rodiče vracejí s mladšími sourozenci. Už jen čekám, kdy do mého kurzu nastoupí moje kdysi malá žákyně se svým dítkem. Postupně jsem ve Šlapanicích začala učit i program Rytmické krůčky. Pro hudební školu připravuji každoročně Karnevaly pro děti, uváděla jsem koncerty školy, s dětmi se zúčastňujeme řady vystoupení na akcích města Šlapanice. Hudební škola Yamaha je moje osudová láska.
Jsem také spolumajitelkou firmy Aromatica, která vyrábí a do lékáren a zdravých výživ dodává přírodní kosmetiku, doplňky stravy a čaje.
Klára Zbytovská
Programy: Robátka První krůčky k hudbě
Hudbě se věnuji již od dětství. V 5 letech jsem začala hrát na housle v ZUŠ. Pokračovala jsem na konzervatoři a poté na Pedagogické fakultě MU. Při studiuna konzervatoři jsem přibrala klavír a také saxofon. Na vysoké škole jsem sestala členkou Pěveckého sboru Pedagogické fakulty MU. Od absolvování PedF MU působím jako učitelka v ZUŠ a zároveň se věnuji orchestrální praxi.
V Hudební škole Yamaha vyučuji v předškolních programech Robátka a První krůčky k hudbě. Na této práci mě nejvíc zaujala možnost věnovat se těm nejmenším dětem. Je to skvělá příležitost, jak v nich probouzet a podporovat lásku k hudbě, zpěvu, tanci a rozvíjet u nich hudební předpoklady. Je úžasné pozorovat, jak malinké děti už od 4 měsíců během jednotlivých lekcí hudbu vnímají, jak se postupně zapojují do jednotlivých činností a jak v průběhu školního roku rostou jejich dovednosti.
Tobiáš Dušek
Programy: Akustická kytara Ukulele
Už jako malý jsem přemýšlel, jestli mne baví více sport či hudba. Bavilo mne obojí. V 8 letech mě ale rodiče přihlásili do Hudební školy YAMAHA na keyboard. Po nástupu do Yamahy se moje vášeň k hudbě velmi rozšířila. Jako žák jsem zde strávil krásných a naučných 8 let. Po tomto období skupinového hraní, jsem přešel do ZUŠ na jazzový klavír, kde jsem se sólově učil další 3 roky. Díky teorii a praxi získané v obou školách jsem začal sám tvořit elektronickou hudbu a s kamarády jsme zkoušeli hrát i jako kapela.
S kytarou jsem začínal jako samouk. Během prvního roku jsem zvládl téměř všechny základní akordy, k tomu mi pomohly zkušenosti a teorie z keyboardu/klavíru. Postupně jsem se naučil i složitější akordy, harmonie a také různé „riffy.“ Rád bych všechny své zkušenosti předal všem nejen začínajícím hudebníkům.
Z vlastní zkušenosti dobře vím, že skupinové hraní baví mladší i starší, úplné začátečníky i pokročilejší. Věřím, že mé znalosti a schopnosti, spolu s metodikou a výukovými postupy Hudební školy YAMAHA, pomohou všem novým žákům zamilovat se do hudby a rozšířit si vlastní obzory ve hře na kytaru či ukulele.
Petr Dvorník
Programy: Keyboard - Fun Key Kids Keyboard - Fun Key
Jako dítě jsem chodil „do klavíru“ na LŠU a protože mě to nejen bavilo, ale zajímalo i hlouběji, vystudoval jsem obor Hudební věda na Filosofické fakultě UJEP. Pak se hudba v nejrůznějších podobách stala i mým povoláním (hudební dramaturg, hudební redaktor, notosazeč, učitel hudby na různých typech škol, aranžér, sbormistr, příležitostný skladatel a v neposlední řadě též výkonný hudebník v několika kapelách). Hudba se tedy stala přímo náplní mého života – a v HŠ Yamaha se už přes 20 let snažím předávat své bohaté zkušenosti dál. Pomyslný kruh se tím uzavírá – s cílem vychovat další dobré, všestranně připravené muzikanty…
Vojtěch Frybert
Programy: Zobcová flétna
Na rozdíl od většiny svých kolegů učitelů jsem si neprošel výukou v ZUŠ. Po krátkém roce hraní na flétnu v MŠ mě rodiče přihlásili na lekce zobcových fléten do Yamahy. Tam jsem se učil hrát na flétnu v průběhu celého svého dospívání. Jsem rád, že jsem později dostal příležitost v hudební škole Yamaha učit zobcové flétny stejným způsobem, kterým jsem se učil hrát na flétnu já sám, tedy zábavnou formou a s radostí. Souběžně s vedením lekcí se podílím na přípravě letního hudebního tábora, který Yamaha již tradičně pořádá každé léto.
Ema Hradilová
Programy: Populární zpěv
Hudba pro mě byla vždy tím nejmilejším vyjádřením lidského jádra a už jako malá jsem ráda zpívala a poslouchala různé žánry. Rodiče mě v 6 letech přihlásili do pěveckého sboru, ve kterém jsem vydržela až do svých 14 let. V 10 letech jsem začala navštěvovat sólový zpěv a od roku 2019 studuji na Konzervatoři obor klasický zpěv. I přes studium klasického zpěvu, kde nás připravují spíš na kariéru operních zpěváků, mám v lásce popový a muzikálový zpěv a velmi k němu tíhnu, i proto jsem měla velký zájem stát se lektorkou popového zpěvu v Hudební škole Yamaha.
Mým cílem je vést zábavné a kreativní hodiny nenásilnou formou pro každou věkovou kategorii a snažit se tak o zpříjemnění týdne hodinkou hudby. Obzvlášť bych chtěla vyzdvihnout práci s dětmi, které dokážou hodiny ozvláštnit svou fantazií a dětskou upřímností, a na oplátku doufám, že i já dokážu obohatit jejich dětský svět svými hodinami. Těším se na každého z Vás :)
Michal Kročil
Programy: Zobcová flétna
Vystudoval jsem konzervatoř v Brně (obor hra na pozoun) a Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci (obor teorie kultury), zde jsem získal i doktorát filozofie. Svou práci s dětmi jsem začal již jako student konzervatoře, učil jsem postupně na ZUŠ v Uh. Brodě, Rožnově pod Radhoštěm a Jeseníku a v Hudební škole YAMAHA v Brně. Zpočátku jsem vyučoval hru na žesťové nástroje, později na zobcové flétny. Pět let jsem byl učitelem hudební výchovy na dvou brněnských základních školách, dalších pět let jsem pracoval jako průvodce v několika lesních školkách. Jako vedoucí i organizátor jsem se zúčastnil řady dětských táborů, často s hudebním zaměřením. V březnu 2021 jsem nastoupil na pozici ředitele Kulturního centra Líšeň.
Kromě hudby se zajímám o kulturu v širším smyslu, mám rád historii, etnografii, numismatiku, zajímá mě spiritualita různých národů. Pokud mi vyjde čas, rád sportuji (cyklistika, turistika, plavání, lyžování), nejlépe s některým ze svých tři dětí.
Kateřina Mezníková
Programy: Populární zpěv Akustická kytara Ukulele
Od malička jsem zcela propadla kouzlu hudby. S kytarou v ruce jsem prožila více než deset let a věnovala jsem se různým hudebním žánrům, od lidových písniček přes rock, reggae až k jazzu. Ráda vás naučím základy technických schopností, nové rytmy a nové akordy, číst noty a tabulatury nebo vám moc ráda povím něco o akordové struktuře písní a songwritingu.
S více než sedmiletou zkušeností v populárním a muzikálovém zpěvu jsem se prostřednictvím soukromých hodin naučila hlasem oživovat příběhy a pocity, což mi umožnilo propojit se s publikem na úplně nové úrovni. Měla jsem to štěstí zpívat na mnoha koncertních pódiích, včetně různých divadelních scén. Během našich hodin bych se tedy chtěla zaměřit nejen na správnou techniku a repertoár, ale také na to, jak hudbou sdělit emoce a příběhy, jak komunikovat s publikem a jak se cítit pohodlně na pódiu.
Ať už jste začátečníci či pokročilí, mé úsilí bude směřováno k tomu, abyste v hodinách získali přesně to, co so přejete. Udělám maximum pro to, aby vás hodiny bavily a abyste se do nich těšili.
Michal Neterda
Programy: Akustická kytara Ukulele
V deseti letech jsem se začal učit hrát na kytaru a v tomto období jsem začal skládat i své první vlastní písně. Později jsem tíhnul k baskytaře a k sólovému zpěvu, což mě dovedlo až ke studiu muzikologie na Masarykově univerzitě v Brně, které jsem úspěšně zakončil bakalářským titulem. Od začátku svého studia jsem se zajímal o to, jak nejlépe a nejjednodušeji zprostředkovat hudbu dětem, aby je bavila a dokázala v nich rozvinout i jiné smysly a dovednosti, než jen ty hudební. V rámci studia jsem prošel zejména hudební školy v nichž figurovali Carl Orff a Zoltán Kodály. Ve svém volném čase jsem při studiu začal učit soukromě děti na kytaru a ukulele, což mě později dovedlo k pokračování v učitelské sféře právě k Hudební škole Yamaha.
Pavla Orálková
Programy: Zobcová flétna Akustická kytara
Pocházím z hudební rodiny. V 6 letech jsem se svými rodiči navštívila absolventský koncert své sestřenice, která zrovna úspěšně dostudovala konzervatoř. Jako kytaristku ji doprovázela muzikantka s krásným a elegantním stříbrným nástrojem. „Na tohle budu jednou hrát“ řekla jsem tehdy své mamince, která se bláhově usmála a poučila mě, že ta nablýskaná roura se jmenuje příčná flétna. O dva roky později už jsme spolu stály v hudebninách a flétnu kupovaly. Dnes mám za sebou více než 17 let studia a hraní. Jakožto flétnistka jsem úspěšně absolvovala mnoho koncertů a soutěží a dodnes se aktivně angažuji ve svém komorním souboru o 6 hráčích.
Příčná a zobcová flétna však nejsou zdaleka jediné nástroje, kterým se věnuji. Od svých 10 let hraji také na kytaru, od 16 na klavír a momentálně se učím na pozoun.
Hudba pro mě představuje svobodu, radost, naplnění a seberealizaci. Svým studentům tyto hodnoty předávám a ze všech sil se v nich snažím podporovat lásku jak k hudbě, tak ke kultuře jako takové.
Ján Potrok
Programy: Akustická kytara Ukulele
Na kytaru hraji mnoho let, a to jako člen kapel žánru od popu, swingu, rocku, blues atp. Mám zkušenosti s hraním jako letitý praktik v kapele a kromě výuky kytary a ukulele můžu nabídnout i základy nahrávání - studio. Mou vášní je kromě hudby i kamnářské řemeslo :)
Marek Pšenica
Programy: Bicí (metoda Dante Agostiniho)
Hře na bicí se věnuji od 11 let. Vášeň pro hudbu a rytmus mě v roce 2021 přivedla do učení k panu Janu Korgerovi, absolventovi prestižní konzervatoře v německém Dortmundu. Pod jeho vedením jsem získal řadu unikátních a pokročilých dovedností, které nyní s nadšením předávám svým studentům. Moje výuka je zaměřena na rozvoj techniky, muzikálnosti a individuálního stylu, díky čemuž je každý student připraven na úspěšnou hudební cestu.
Barbora Štychová
Programy: Akustická kytara Ukulele
Stejně jako u spousty dětí byla mým prvním krokem k hře na nástroj zobcová flétna, ale ještě dřív jsem usínala zásadně u Rosy na kolejích a táborové písničky jsem zpívala sotva jsem si zvládla zapamatovat slova. Postupně se mým hlavním nástrojem stala přirozeně kytara, ke které se přidaly bicí, klavír a v poslední době i ukulele. Prošla jsem klasickou hrou, soutěžemi a různými uskupeními s kytarou i ostatními nástroji. Nejraději se ale vracím právě k táboráku, protože nikde se nehraje tak dobře, jako ve skupině podobně naladěných lidí.
Peter Šepitka
Programy: Bicí
Hudbu som vnímal od mala, bubny a celkovo rytmus ma vždy fascinovali. Systematicky som sa však nimi začal zaoberať až v dospelom veku, príchodom do Brna a tým i do skvelej hudobnej školy Yamaha v roku 2009 :))) Odvtedy hrávam prakticky nepretržite na bicie, či už v rámci hudobnej školy alebo v menších kapelách v rámci Brna, ako aj samostatne len tak sám pre seba. Rád by som zdôraznil, že zásadné bolo pre mňa stretnutie s Romanom Kobielom a jeho spôsob vnímania hudby i spôsob výuky, ktorý je založený na kreatívnosti a improvizácii. V tomto smere som si od neho mnoho vecí v rámci hry na bicie osvojil a stále je pre mňa vzorom a mentorom.
Slobodan Soldán
Programy: Akustická kytara Elektrická kytara