Naši lektoři

Dagmar Poláková

ředitelka Hudební školy Yamaha Brno
dagmar.polakova@yamahaskola.cz
603 943 213, 544 213 306

Zobcová flétna

Po studiu hudební výchovy na Pedagogické fakultě UJEP v Brně jsem se věnovala vedle učitelství také vedení pěveckého sboru, instrumentálního souboru a skupinové výuce zobcových fléten. Po celou dobu jsem hledala způsoby, jak vzdělávat děti hravě, zábavně. Myslím, že se nám docela dařilo. Když jsem ale v roce 1998 dostala možnost spolupracovat s Hudební školou YAMAHA, naprosto se mně změnil život. Na svém prvním semináři základních metod skupinového vyučování jsem zjistila, že existuje dokonale propracovaná metodika skupinové výuky, díky které se děti učí s nadšením, radostí, bez stresu, pomocí her. Příjemná atmosféra má samozřejmě vliv nejen na žáky, ale zpětně i na učitele. Mohu říct, že moje práce je i mým koníčkem.

Michaela Poláková

zástupkyně ředitelky Hudební školy Yamaha Brno
michaela.polakova@yamahaskola.cz
739 269 821

Zobcová flétna, Akustická kytara

K hudbě jsem byla vedená od malička, oba rodiče hudbu vyučovali. Už jako předškolák jsem navštěvovala hodiny flétny, chodila jsem do pěveckého sboru, později jsem přidala kytaru, keyboard a na nějaký čas i elektrickou kytaru. V poslední době mě začalo bavit ukulele. V Yamaze učím děti i dospělé hrát na flétnu a kytaru. Nejvíc mě baví hledat způsoby, jak co nejefektivněji předávat různým typům žáků informace tak, aby je to bavilo a byli motivovaní si doma hrát pro radost 😊

Šárka Rozčinská

Robátka, První krůčky k hudbě, Rytmické krůčky

HŠ Yamaha si mě našla v roce 2000. Zde jsem konečně mohla uplatnit své dosavadní koníčky ... zpěv, tanec, výtvarná zručnost a práce s dětmi. Začala jsem učit předškolní program První krůčky k hudbě. Postupně se přidávaly další programy jako Robátka, Rytmické krůčky a flétna. Každá hodina, kterou strávím s dětmi i jejich rodiči je pro mě něčím nová. Někdy úsměvná, občas překvapivá a jindy zase k zamyšlení. Stále se snažím hodiny udělat ještě zábavněji, abych tak nejlépe dětem přiblížila nádherný svět hudby.

Lenka Kratochvilová

Robátka, První krůčky k hudbě, Rytmické krůčky

Hudební kurzy Yamaha jsem poznala, když byl mému synovi jeden rok, čili před 15-ti lety :) Byla to láska na první pohled, a dnes už věřím, že i na celý život. Pamatuji si, že hned na první lekci mi bylo jasné, že to je přesně to, co chci dělat. Zpívat, hrát si a zprostředkovávat dětem i rodičům ten úžasný pocit ze smysluplně spoluprožitých chvil. Je krásné, když rodiče mohou být u toho, jak jejich děti rozkvétají, a to nejen po stránce hudební, ale také osobnostní a společenské.

Největší odměnou jsou mi při hodinách rozzářené oči dětí i rodičů. A když mi pak některý z nich vypráví, jak si jeho dítě doma samo od sebe začne zpívat naše písničky, hrát na flétnu, zvonkohru, nebo klávesy, nebo si samo skládá a vytleskává různé rytmy, či maluje notičky do notové osnovy, zažívám znovu a znovu pocit vděčnosti, že mohu být u toho malého zázraku, jak se z dětí rodí malí hudebníci, a především empatické a sebevědomé bytosti.

Já sama jsem prošla ZUŠ v oboru akordeon, dramaťák a zpěv, vystudovala jsem hudebně dramatický obor na Konzervatoři, teorii a dějiny divadla na FF MU a pod NIDV pedagogiku a etickou výchovu a formování charakteru žáků na základních školách. Pokouším se o hru na kytaru, klávesy, flétnu a djembe :) Mám ještě jednu velkou lásku, a tou jsou bylinky, zdraví a alternativní způsoby léčby a samoléčby, a kurzy které pro HŠ Yamaha vedu, jsou pro mne doslova ozdravnými pobyty.

Hana Šimůnková

První krůčky k hudbě, Rytmické krůčky

Hudební školu Yamaha jsem objevila v roce 1998, kdy jsem hledala nějaký kroužek, který bych mohla navštěvovat se svou dcerou Lucií, které tenkrát byly tři roky. Již po první lekci jsem poznala, že tohle je přesně „ono“, co jsem hledala. Smysluplný program k rozvíjení hudební stránky dítěte, kterého mohu být jako rodič součástí a spoluprožívat tyto úžasné chvíle. Dceru program velice zaujal a mě také. Říkala jsem si, že by mě velice bavilo být lektorkou takovéhoto kurzu. Jako učitelka mateřské školy jsem k hudbě, pohybu a zejména k předškolním dětem měla velice blízko. A od této chvíle se píše moje historie v Hudební škole Yamaha. Nejen jako rodiče. Dcera prošla skoro všechny programy hudební školy a sama byla jeden čas i lektorkou populárního zpěvu. Do kurzů chodil také syn, který se do současnosti stará o ozvučení akcí školy, a také manžel. Prostě celá rodina. Moje lektorská historie se píše hned od 1998. Po proškolení jsem začala vést kurzy První krůčky k hudbě v Brně na Vinohradech a brzy také ve Šlapanicích. Tam jsem se časem zcela „přestěhovala“ a za těch dlouhých 23 let mými kurzy prošly stovky dětí ze Šlapanic a okolí. Těší mě, že se ke mně rodiče vracejí s mladšími sourozenci. Už jen čekám, kdy do mého kurzu nastoupí moje kdysi malá žákyně se svým dítkem. Postupně jsem ve Šlapanicích začala učit i program Rytmické krůčky. Pro hudební školu připravuji každoročně Karnevaly pro děti, uváděla jsem koncerty školy, s dětmi se zúčastňujeme řady vystoupení na akcích města Šlapanice. Hudební škola Yamaha je moje osudová láska.

Jsem také spolumajitelkou firmy Aromatica, která vyrábí a do lékáren a zdravých výživ dodává přírodní kosmetiku, doplňky stravy a čaje.

Lenka Langová

Robátka, První krůčky k hudbě

Myslím, že si mě hudba vybrala. Jako jediná z rodiny jsem navštěvovala pěvecký sbor, učila jsem se hrát na housle a pak si sama přidala i kytaru. Později jsem zpívala a hrála svým dětem, a když vyrostly a já vystřídala několik profesí, zjistila jsem, že děti jsou to, co mě baví úplně nejvíc. Ve spojení s hudbou byla Hudební škola Yamaha jasná volba.

Děti jsou nejchytřejší lidi na světě a já jsem moc vděčná, že můžu být součástí jejich objevování a chápání světa vůbec. Toho, že se mnou většina maminek s dětmi projde od Robátek na konec Prvních krůčků, si velice vážím a děkuji za důvěru.

Petr Dvorník

Keyboard - Fun Key Kids, Keyboard - Fun Key

Jako dítě jsem chodil „do klavíru“ na LŠU a protože mě to nejen bavilo, ale zajímalo i hlouběji, vystudoval jsem obor Hudební věda na Filosofické fakultě UJEP. Pak se hudba v nejrůznějších podobách stala i mým povoláním (hudební dramaturg, hudební redaktor, notosazeč, učitel hudby na různých typech škol, aranžér, sbormistr, příležitostný skladatel a v neposlední řadě též výkonný hudebník v několika kapelách). Hudba se tedy stala přímo náplní mého života – a v HŠ Yamaha se už přes 20 let snažím předávat své bohaté zkušenosti dál. Pomyslný kruh se tím uzavírá – s cílem vychovat další dobré, všestranně připravené muzikanty…

Milan Řihák

Populární zpěv

Zpívání je můj život. Úplně první 'projev' mého sklonu k muzice a písním, spadá do raného dětství - mám fotku, na které stojím coby dvouletý kluk v křesle a cosi zpívám - jako mikrofon tehdy posloužila šňůra od stojací lampy.

Vystudoval jsem brněnskou Konzervatoř a pražskou AMU, obor zpěv. Hlasová pedagogika mě vždycky lákala a HŠ Yamaha Brno mi v tomto směru poskytuje dost prostoru a možností, jak začínajícím talentům správně poradit, co mají s těmi dvěma křehkými strunkami ve svém krku dělat. Protože má-li hlas správně, vždy a dlouho fungovat, jenom talent opravdu nestačí. Je radost vidět, jak se v tom časem začínají orientovat, nachází svůj styl a zpívání se pro ně stává potřebou. S těmi nejlepšími zpěváky potom vystupujeme na různých akcích, jako např. vloni na náměstí Svobody nebo Zelňáku v rámci brněnských vánočních trhů, v obchodních centrech atd.

Michal Kročil

Zobcová flétna

Vystudoval jsem konzervatoř v Brně (obor hra na pozoun) a Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci (obor teorie kultury), zde jsem získal i doktorát filozofie. Svou práci s dětmi jsem začal již jako student konzervatoře, učil jsem postupně na ZUŠ v Uh. Brodě, Rožnově pod Radhoštěm a Jeseníku a v Hudební škole YAMAHA v Brně. Zpočátku jsem vyučoval hru na žesťové nástroje, později na zobcové flétny. Pět let jsem byl učitelem hudební výchovy na dvou brněnských základních školách, dalších pět let jsem pracoval jako průvodce v několika lesních školkách. Jako vedoucí i organizátor jsem se zúčastnil řady dětských táborů, často s hudebním zaměřením. V březnu 2021 jsem nastoupil na pozici ředitele Kulturního centra Líšeň.

Kromě hudby se zajímám o kulturu v širším smyslu, mám rád historii, etnografii, numismatiku, zajímá mě spiritualita různých národů. Pokud mi vyjde čas, rád sportuji (cyklistika, turistika, plavání, lyžování), nejlépe s některým ze svých tři dětí.

Pavla Orálková

Zobcová flétna, Akustická kytara

"Pocházím z hudební rodiny. V 6 letech jsem se svými rodiči navštívila absolventský koncert své sestřenice, která zrovna úspěšně dostudovala konzervatoř. Jako kytaristku ji doprovázela muzikantka s krásným a elegantním stříbrným nástrojem. „Na tohle budu jednou hrát“ řekla jsem tehdy své mamince, která se bláhově usmála a poučila mě, že ta nablýskaná roura se jmenuje příčná flétna. O dva roky později už jsme spolu stály v hudebninách a flétnu kupovaly. Dnes mám za sebou více než 17 let studia a hraní. Jakožto flétnistka jsem úspěšně absolvovala mnoho koncertů a soutěží a dodnes se aktivně angažuji ve svém komorním souboru o 6 hráčích.

Příčná a zobcová flétna však nejsou zdaleka jediné nástroje, kterým se věnuji. Od svých 10 let hraji také na kytaru, od 16 na klavír a momentálně se učím na pozoun.

Hudba pro mě představuje svobodu, radost, naplnění a seberealizaci. Svým studentům tyto hodnoty předávám a ze všech sil se v nich snažím podporovat lásku jak k hudbě, tak ke kultuře jako takové."

Klára Mladá

Robátka, První krůčky k hudbě

S láskou k hudbě už jsem se narodila. A u nás v rodině se vždy hodně zpívalo a muzicírovalo. Pamatuji si, že kdykoliv jsme někam jeli, celou cestu jsme v autě zpívali. Jako dítě jsem hrála na klavír a studovala komorní zpěv na ZUŠ. K hudbě vedu i svoji dceru. Jako maminka jsem s ní navštěvovala kurzy Robátek, Prvních krůčků, Rytmických krůčků a JMC. A tak si mě Yamaha lapila do svých hudebních spárů a s radostí a láskou vedu kurzy předškolních programů.

Vojtěch Frybert

Zobcová flétna

Na rozdíl od většiny svých kolegů učitelů jsem si neprošel výukou v ZUŠ. Po krátkém roce hraní na flétnu v MŠ mě rodiče přihlásili na lekce zobcových fléten do Yamahy. Tam jsem se učil hrát na flétnu v průběhu celého svého dospívání. Jsem rád, že jsem později dostal příležitost v hudební škole Yamaha učit zobcové flétny stejným způsobem, kterým jsem se učil hrát na flétnu já sám, tedy zábavnou formou a s radostí. Souběžně s vedením lekcí se podílím na přípravě letního hudebního tábora, který Yamaha již tradičně pořádá každé léto.

Barbora Šimonová

Learn English with Music - Anglicky s písničkou

V 5 letech mě rodiče přihlásili na kroužek angličtiny a tento jazyk si mě naprosto získal, věnovala jsem se mu pak na ZŠ, SŠ, jazykové i vysoké škole. Nepřestává mě fascinovat, ráda poslouchám anglické písničky, sleduji filmy a čtu knihy v tomto jazyce.

Také mne odjakživa bavil sport, pohybové aktivity. Dodnes je pro mne jedním z nejoblíbenějších relaxačních volnočasových aktivit, zejména se věnuji běhu, ale i volejbalu, plavání či běžeckému lyžování.

Mám rovněž ráda hudbu, od malička jsem hrála na klavír a v pozdějších letech jsem se začala učit i na kytaru, ráda zpívám a hraji české a především anglické písničky a pracuji s jejich texty.

Vystudovala jsem učitelství pro základní a střední školy a 6 let jsem působila jako učitelka na 2. stupni základní školy na Vysočině, odkud pocházím. V současnosti se věnuji soukromé výuce angličtiny jak dospělých tak dětí a práce mne velmi baví, zejména když vidím nadšení a snahu a i postupné pokroky.

Kroužek Angličtina s písničkou v sobě spojuje pohyb, hudbu i angličtinu, což je dle mého názoru skvělá a zábavná kombinace. Užívám si všechny malé nadšence pro angličtinu.

Lucie Hrůzová

Rytmické krůčky, Learn English with Music - Anglicky s písničkou

Ve školce mě rodiče přihlásili na kroužek flétny. To jsem ještě nevěděla, že se hudba stane jedním z mých největších koníčků. Od chvíle kdy jsem uměla pár not jsem zkoušela hrát a zpívat, a tak jsem v 6 letech začala navštěvovat ZUŠ Třebíč a hodiny kláves. V 11 letech jsem přidala kroužek hry na kytaru a ve 13 letech sólový zpěv. S mojí sestrou a kamarádkami jsme založily hudební skupinu, kde jsme téměř 10 let společně vystupovaly pro celé ČR i s vlastními písničkami. Protože mě vždy bavila angličtina a chtěla jsem vyzkoušet život v zahraničí, na bakalářské studium jsem odjela do Velké Británie, přesněji do Walesu. Letos jsem se vrátila do ČR a pokračuji ve studiu na Masarykově Univerzitě. V Yamaze učím Rytmické krůčky a Anglicky s písničkou a už se těším na všechny dětičky.

Hana Sikorová

Junior Music Course

Mám ráda výzvy a to mě dovedlo k výuce Yamaha Junior Music Course. Při výuce tohoto programu mohu uplatnit zkušenosti získané studiem klavíru na konzervatoři v Kroměříži, populárního zpěvu a jazzového klavíru na ZUŠ Smetanova v Brně. Těší mě s pomocí této unikátní metody rozvíjet v dětech hudební představivost a poslechové a interpretační schopnosti.

Erika Holubářová

Akustická kytara, Ukulele

K hudbě jsem se dostala již jako malá holčička ve školce, kam přišli učitelé ze ZUŠ a dělali nábor dětí pro různé obory. Když potom zavolali ze ZUŠ mým rodičům, zda bych měla zájem o nějaký hudební nástroj, chtěla jsem velmi hrát na flétnu. Ta již byla obsazena, a tak jsem začala chodit na hodiny kytary, se kterou to pro mě byl boj. Pamatuji si na klasické hodiny, kde jsem hrála podle určitých osnov, co se má v konkrétním ročníku hrát. Z postupových zkoušek do dalšího ročníku jsem měla vždy velkou trému a celkově jsem si vlastně hru na nástroj neužívala. Hudební nauka, kterou jsme měli jako další samostatnou hodinu mě taky nebavila. O to víc jsem ráda, že jsem součástí hudební školy Yamaha, kde se všem stresům společně vyhneme. Protože hudba je láska, radost, porozumění a zábava! Později jsem začala chodit i na obor sólového zpěvu, na SŠ se mi rozšířily obzory o klavír a jako poslední nástroj (zatím) jsem přidala ukulele. Hudba je moji velkou vášní a myslím si, že by jí měl mít ve svém životě každý.

Ján Potrok

Akustická kytara, Ukulele

Na kytaru hraji mnoho let, a to jako člen kapel žánru od popu, swingu, rocku, blues atp. Mám zkušenosti s hraním jako letitý praktik v kapele a kromě výuky kytary a ukulele můžu nabídnout i základy nahrávání - studio. Mou vášní je kromě hudby i kamnářské řemeslo :)

Peter Šepitka

Bicí

Hudbu som vnímal od mala, bubny a celkovo rytmus ma vždy fascinovali. Systematicky som sa však nimi začal zaoberať až v dospelom veku, príchodom do Brna a tým i do skvelej hudobnej školy Yamaha v roku 2009 :))) Odvtedy hrávam prakticky nepretržite na bicie, či už v rámci hudobnej školy alebo v menších kapelách v rámci Brna, ako aj samostatne len tak sám pre seba. Rád by som zdôraznil, že zásadné bolo pre mňa stretnutie s Romanom Kobielom a jeho spôsob vnímania hudby i spôsob výuky, ktorý je založený na kreatívnosti a improvizácii. V tomto smere som si od neho mnoho vecí v rámci hry na bicie osvojil a stále je pre mňa vzorom a mentorom.

Barbora Štychová

Akustická kytara, Ukulele

Stejně jako u spousty dětí byla mým prvním krokem k hře na nástroj zobcová flétna, ale ještě dřív jsem usínala zásadně u Rosy na kolejích a táborové písničky jsem zpívala sotva jsem si zvládla zapamatovat slova. Postupně se mým hlavním nástrojem stala přirozeně kytara, ke které se přidaly bicí, klavír a v poslední době i ukulele. Prošla jsem klasickou hrou, soutěžemi a různými uskupeními s kytarou i ostatními nástroji. Nejraději se ale vracím právě k táboráku, protože nikde se nehraje tak dobře, jako ve skupině podobně naladěných lidí.

Markéta Žďárská

Robátka, První krůčky k hudbě

HŠ Yamaha jsem objevila se svým ročním synem v roce 2017 a s radostí jsme již absolvovali kurzy Robátek, Prvních krůčků a v současné době společně trénujeme na flétničku v rámci Rytmických krůčků.

Od září 2021 sama vedu kurz Robátek a věřím, že se brzo přidají i děti s rodiči do kurzů Prvních krůčků. Hudba a tanec patří mezi mé koníčky již od dětství a mé první krůčky byly spojené s dětským folklórním souborem Valášek Zlín. Na osmiletém gymnáziu jsem hrála na zobcovou flétnu ve školním orchestru, zpívala v pěveckém sboru Sbořáček Zlín, zpívala s amatérskou popovou kapelou “Colored Attitude” a také jsem se věnovala sportovnímu společenskému tanci v tanečním klubu Fortuna Zlín.

Od vysokoškolského studia (UP Olomouc) přes post-graduální studium a vědecko-výzkumné zaměstnání (MUNI a CEITEC-MU Brno) jsem byla nucena své zájmy omezit a věnuji se více oblíbeným sportovním aktivitám jako je lyžování, bruslení, cyklistika, plavání či běhání, ale i tak si občas najdu čas na příležitostný zpěv ve chválící skupince a pěveckém sboru BJB Zlín a tanec salsy či bachaty. K hudbě mě více zase přitáhl můj syn a už se těším, až společně vyzkoušíme další hudební nástroje, jako je akustická kytara či klávesy. Jsem ráda, že díky HŠ Yamaha můj koníček může být i součástí mé pracovní náplně.